Η  Πάτρα  των  περασμένων  αιώνων

                                                                                        

( Συνημμένο στο  http://www.koutouzis.gr/perifereia.htm

 

           

              Το  κάστρο   της  Πάτρας   σε  γκραβούρες   του   1700  και 1800.

 

        

            Η  οδός  Αράτου   ( 1900)   και  μια ακόμη  άποψη του κάστρου της  Πάτρας.

 

             Πάτρα - Κάστρο   1900                   Πάτρα -Φάρος   1920

 

  Πάτρα - εγκαταστάσεις   ΑΧΑΪΑ  ΚΛΑΟΥΣ   1920           Πάτρα μόλος   1920

 

Σιδηρόδρομοι Βορειο-δυτικής  Ελλάδος (ΣΒΔΕ)  

 

         ΠΛΟΙΑ  ΑΠΟ  ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ
         

20 Αυγούστου 1929, επιβαίνει  ο  Ανδρέας  Μιχαλακόπουλος.

 

***  Κατά το τέλος της δεκαετίας του 20 υπήρχε μια σύνδεση με υδροπλάνο Πρίντεζι-Πάτρα. Αργότερα την Πάτρα με τον Πειραιά, την Κέρκυρα και το Πρίντιζι της Ιταλίας, από το 1900 μέχρι το 1929,  συνέδεε  το Μυκάλη, ακολουθώντας τη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη-Κέρκυρα-Αγ.Σαράντα-Πριντεζι. Το Μυκάλη Τόγια ιδιοκτησίας του πατρός Ιγγλέση έκανε την ίδια διαδρομή μέχρι το 40.

   Κατά την επιστροφή του ύστερα από κάποιο δρομολόγιο καρφώθηκε πάνω στις πέτρες απέναντι (Αιτωλοακαρνανία) και έμεινε εκεί γιατί δεν υπήρχαν τα μέσα να το βγάλουν.

     Κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών αγώνων μετέφερε στρατεύματα και αιχμαλώτους.

***  Τη συγκοινωνία από Θεσσαλονίκη μέχρι Κέρκυρα περνώντας από την Πάτρα στις αρχές του περασμένου αιώνα  εκτελούσε  το πλοίο ΠΟΛΙΚΟΣ.

 

       ΤΟ  ΝΕΣΤΟΣ

 

      Μία ομάδα δυτών  ερευνά  τα  διάφορα ναυάγια  που βρίσκονται  στο  θαλάσσιο Ελληνικό  χώρο.  Σκοπός της ομάδας είναι η έρευνα και η προβολή υποβρύχιων ιστορικών μνημείων. Η Ελλάδα φιλοξενεί περίπου τα 1000 ναυάγια μέχρι σήμερα.

      Ένα από  αυτά είναι και το ΝΕΣΤΟΣ, που στέκει βυθισμένο  ανοιχτά  του Ρίου Πάτρας.

 

      

      Ναυπηγήθηκε το 1925 στην Αγγλία. Είχε εκτόπισμα 500 τόνων, μήκος 40 μ. και ταχύτητα πλεύσης 9 κόμβους. Μετασκευάστηκε σε ναρκοθετικό - ναρκαλιευτικό με ένα πυροβόλο όπλο των 37 χιλ. και με ένα πολυβόλο όπλο με δυνατότητα μεταφοράς 40 ναρκών. Το 1938 αγοράστηκε από την κυβέρνηση του Ιωάννη Μεταξά. Στις 21 Απριλίου του 1941  φορτωμένο με τρόφιμα και φάρμακα και ελλιμενισμένο στο λιμάνι της Πάτρας, χτυπήθηκε από τα γερμανικά πολεμικά αεροπλάνα τύπου στούκας, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο ατόμων του πληρώματος και την πρόκληση σοβαρών υλικών ζημιών. Με εντολή του τότε Λιμενάρχη απέπλευσε από το λιμάνι της Πάτρας με προορισμό την περιοχή του Ψαθόπυργου χτυπήθηκε για δεύτερη φορά από τα στούκας με αποτέλεσμα την πλήρη ακινητοποίηση του.  Τελικά το ΝΕΣΤΟΣ βούλιαξε.

      Μέχρι τώρα πραγματοποιήθηκαν 11 καταδύσεις, εκ των οποίων η μια  μόνο είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα των φωτογραφήσεων και βιντεοσκοπήσεων.

                                                                 ΒΑΣΙΛΗΣ    ΠΑΝ.  ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ

   KOUTOUZIS.GR   Αναδημοσίευση  επιτρέπεται μόνο με αναφορά

στην πηγή  www.koutouzis.gr .

 

  ΚΕΝΤΡΙΚΗ   ΣΕΛΙΔΑ