Ο αριστουργηματικός πίνακας " Η παλιά Υδρα" του αείμνηστου Υδραίου ζωγράφου Παύλου Παντελάκη  που  στολίζει την αίθουσα του  ΟΤΕ Υδρας.                                                                                                             

  ΤΑΙΝΙΕΣ  ΠΟΥ  ΓΥΡΙΣΤΗΚΑΝ  ΣΤΗΝ  ΥΔΡΑ

  (κλικ)  ΥΔΡΑ    ΤΑ ΝΕΑ  ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

 

 Η Ζωή στην Ύδρα =blogspot      Υδρα πρώτο νησί    Από τη Μητρόπολη

 

  "Η ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ"   ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ  ΥΔΡΑΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ    Ο ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ

 

     Διαβάζετε  τις  αποφάσεις  του Δήμου Υδρας    ΔΛΤΥ 

  

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ερμιονίδας σε συνεδρίαση του  την Τρίτη, 4.2.2014  α  ποφάσισε να προσφύγει

στο  Συμβούλιο της Επικρατείας  για την ακύρωση  της απόφασης  υπαγωγής της προβλήτας στη θέση Μετόχι  στην αρμοδιότητα

του Λιμενικού Ταμείου Υδρας  ΦΕΚ 131/Β/2014 .

 

Εφυγε από  τη   ζωή    ο παλαίμαχος Δημοσιογράφος και συγγραφέας, ο εκδότης της τοπικής μας Εφημερίδας  " Η Φωνή της Ύδρας" Χρήστος Χριστοδούλου, πατέρας της φίλης μας Ελένης Χριστοδούλου που συνεχίζει

το δημοσιογραφικό αγώνα. Η   εξώδιος ακολουθία   την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου και ώρα 11 π.μ στον Καθεδρικό  Ναό.

 

  Υποψήφιος Δήμαρχος Ύδρας  θα είναι ο κ. Γιάννης Θεολόγου  Θεολογίτης  όπως μας ενημέρωσε  με ι μέιλ. Δείτε εδώ τις ιδέες του και τις πολιτικές  θέσεις του.

 

            Ενδιαφέρουσες διαδρομές στην Υδρα εκτός από τα μοναστήρια

 

          Εχει η Υδρα  εσωτερικούς δρόμους για αυτοκίνητα; Μας ρωτάει αναγνώστης. Και διευκρινίζει ότι αυτός όσες  φορές πήγε, κινήθηκε  με  πλεούμενο σε διάφορες  πράγματι τοποθεσίες.

        Απαντάμε:  Εχει δρόμους αλλά δεν κυκλοφορούν αυτοκίνητα. Εχει δύο βασικούς άξονες απ  όπως   μας δείχνει  το Γκούγκλ ερθ:

 

                                                   

1.    Υδρα Μανδράκι- Αγιος Νικόλαος, που διακλαδίζεται  προς  Μονή Αγίας Τριάδος,  με  στενούς  χωματόδρομους προς  Μονές Αγίας Ευπραξίας και Προφήτη Ηλία,  και προς  Λιμνιόνιζα, Αγιο Κωνσταντίνο,Κλιμάκι, και,

2.   Υδρα- Βλυχό-Αη Γιάννη-Παλαμιδά-Μώλο-Επισκοπή.

        Προς  τη Μονή  Γενέσιον της Θεοτόκου Ζούρβας δεν υπάρχει δρόμος.

                                                                              

         Αυτό που εντυπωσιάζει απ όσα δείχνει ο δορυφόρος  είναι οι κήποι γύρω από τις Μονές Αγίας τριάδας  και Προφήτη Ηλία.

                                                                                               

         Οσο  για  ενδιαφέρουσες διαδρομές, εκτός από τα μοναστήρια η Υδρα έχει  μακρινές τοποθεσίες,  δείτε:  Μπίστι,   Αγιος Νικόλαος, Αγιος Γεώργιος, Καράλι, Λιμνιόνιζα, Νίσιζα,  Κλιμάκι κλπ.

      Πσλιότερα είχε συζητηθεί να γίνει τουριστικό άνοιγμα προς τις περιοχές αυτές, αλλά το θέμα δεν προχώρησε.

                                                                                                                                      

                    Προβλήτα   Μετοχίου  και  Πούλμαν στην Υδρα;

 

      Την  επέκταση του  προβλήτα στο Μετόχι  Ερμιονίδας επιδιώκουν  ο Δήμος Υδρας και το Λιμενικό Ταμείο του νησιού. Ηδη  με  υπουργική απόφαση   ΦΕΚ 131/Β/2014   το λιμάνι Μετοχίου περιήλθε στη διαχείριση του  Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου  Υδρας.  

 

                     

      Σήμερα  στην Υδρα, στους υπάρχοντες εξωτερικούς δρόμους (προς Επισκοπή, Μονές κλπ),  κυκλοφορούν   3 απορριμματοφόρα, ένα μικρό πυροσβεστικό και αυτοκίνητα του υπουργείου Πολιτισμού. Αλλά μπορούν να μπουν στο νησί  κάποια με άδεια του ΥΠΠΟ για μια χρήση και να φύγουν. Οταν κάποια μπαίνουν λαθραία  οι κάτοχοί τους παραπέμπονται στον Εισαγγελέα.

       Αν γίνει μια τέτοια αρχή και αρθεί η απαγόρευση, θα υπάρξει απαίτηση  διαπλάτυνσης και  διάνοιξης δρόμων προς τις Μονές και γραφικές τοποθεσίες της πίσω  πευκόφυτης  πλευράς όμως είναι  το Μπίστι, το Καράλι, η Λιμνιόνιζα, ο Αγιος Νικόλαος  και άλλα  σημεία  που σήμερα η προσέγγιση γίνεται με βάρκες.

      Πάντως κάποιοι τρίτοι υποστηρίζουν ότι αυτό θα μπορούσε να φέρει  θρησκευτικο-τουριστική ανάπτυξη στο νησί, αφού η Υδρα δεν είναι πια η Υδρα της δεκαετίας του 50 και του 60.

 

                 Μια  απάντηση από το νησί

 

        Από την διευθύντρια  της Φωνής της Υδεας κα Ελένη Χριστοδούλου  πήραμε  15-11-12 το ακόλουθο ι μέιλ:

       Κύριε Κουτουζή καλησπέρα σας,

       Διάβασα το άρθρο σας σχετικά με το Μετόχι. Δεν πιστεύω να υπάρχει πρόθεση ώστε να χρησιμοποιηθεί ο προβλήτας για να έρχονται αυτοκίνητα ή να υπάρχει στόχος να επιτραπεί η διέλευση αυτοκινήτων στην Ύδρα. Το ζητούμενο είναι να υπάρχει μια ασφαλής κοντινή πρόσβαση στη στεριά και ειδικά για τις περιόδους που πιάνει το νησί μας καιρός και τα ιπτάμενα δεν ταξιδεύουν. Νομίζω πως έχει μεγαλοποιηθεί από τους Ερμιονίτες το θέμα.

Δείτε και σχετικό link στην ιστοσελίδα μας.

http://www.fonitisydras.com/index.php/info/society/item/299-to_oxi_tis_ermionis_thetei_evloga_erotimata

Με εκτίμηση,

Ελένη Χριστοδούλου

      Ανοίξαμε  το άρθρο,  

        To ΟΧΙ της Ερμιόνης θέτει εύλογα ερωτήματα

το  οποίο  λέει  πολλά. Διαβάστε το.

      Ωστόσο πληροφορούμεθα ότι διάφορες ξενοδοχειακές μονάδες της Ερμιονίδας, όπως το  υπερπολυτελές ξενοδοχείο AMAN ZOE,  στην πλαγιά του Πόρτο Χελιού  που πρωτολειτούργησε το καλοκαίρι που πέρασε  διαφημίζουν την Υδρα σαν τουριστικό προορισμό. Κατά συνέπεια η Ερμιονίδα μπορεί  να έχει  ωφέλεια   από την Υδρα,  και αντίστροφα, αρκεί να υπάρξει ο κατάλληλος τρόπος επικοινωνίας.

       Χώρια ότι η περιοχή  του Μετοχίου, γύρω από τον προβλήτα  θα μπορούσε να γίνει εμπορικό  στέκι, τώρα μάλιστα, που όπως λέγεται, κόλλησαν τα  σχέδια του Ροσόλυμου για το ξενοδοχείο, στην έκταση που έχει νοικιάσει  από την Μητρόπολη Υδρας.

  

     Η Εμπορική Ναυτιλία των Υδραίων 1750 1821  

 

                                     

      Το   διοικητικό  συμβούλιο της  Αδελφότητος  των  Υδραίων Αθηνών   οργάνωσε  εκδήλωση   για  την παρουσίαση της μελέτης της Καθηγήτριας Τζελίνας Χαρλαύτη,

       Η Εμπορική Ναυτιλία των Υδραίων 1750 1821,

που είναι αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας, σε 30 αρχεία, σε 7 χώρες, από διεθνή ομάδα 20 ερευνητών.

        Η παρουσίαση έγινε την Δευτέρα 14 Μαΐου και ώρα 7.00, στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος.

                                                                           

         Στον  Εισαγγελέα  ΙΧήδες που  μπαίνουν   στην Υδρα        

 

        Ενας οδηγός ΙΧ  παραπέμφθηκε στον Εισαγγελέα διότι μπήκε  με το αυτοκίνητό του  στο νησί της Υδρας, όπου η   κυκλοφορία  τροχοφόρων  απαγορεύεται.  Για τη διατήρηση του μνημειακού χαρακτήρα του νησιού ισχύουν οι Αποφάσεις Νομαρχών  ΑΠ  15006/25-6-1971  Ι. Πωλιουδάκη,    και  ΑΠ 30290/6-6-1991 Π Γύφτουλα, καθώς και ο  Αρχαιολογικός  Νόμος   N 3028/28-6-02.

        Βάση του Νόμου  αυτού  κυκλοφορούν  στο νησί  3 απορριμματοφόρα, ένα μικρό πυροσβεστικό και αυτοκίνητα του υπουργείου Πολιτισμού. Αλλα μπορούν να μπουν στο νησί με άδεια του ΥΠΠΟ για μια χρήση και να φύγουν. Όμως κάποια μπαίνουν λαθραία  και οι κάτοχοί τους  παραπέμπονται στον Εισαγγελέα.

        Στην Υδρα δεν κυκλοφορούν μηχανάκια. Για τις μεταφορές χρησιμοποιούνται μόνο άλογα, μουλάρια, γαιδουράκια.

      Για τις Σπέτσες ισχύει    η   Αριθ. Πρωτ. : 115.102, σχετ 115094, 115087/2010 της Νομαρχίας. Προς το παρόν δεν έχει βρεθεί παλιότερη. Ωστόσο η πρώτη ρύθμιση με απαγόρευση  Ι.Χ αυτοκινήτου μέσα στο περίγραμμα της πόλης εξ όσων καλώς γνωρίζουμε, έγινε με  απόφαση του Νομάρχη Πειραιά του 1973, κ.Γιάννη Βοϊλα. Επιτρεπόταν η κυκλοφορία ενός λεωφορείου και ΙΧ  περιφερειακά. Σήμερα μέσα στην πόλη κυκλοφορούν άμαξες, μηχανάκια και τρίτροχα ή τετράτροχα μοτοποδήλατα κυβισμού έως 50κ. εκ. (τύπου γουρούνας).

             Ωστόσο όποιος είναι κάτοικος Σπετσών μπορεί, αφού πάρει γραπτή άδεια του Δήμου, να φέρει το αυτοκίνητό του μόνο ως το σπίτι του, λ.χ. για να μεταφέρει οικοσκευή - και μόνο με το πρώτο  φερυ-μποτ της ημέρας. Η Αστυνομία ελέγχει ώστε να μην κυκλοφορούν για άλλο σκοπό. Κάποιοι με σπίτια σε μακρινές περιοχές, έξω από την πόλη των Σπετσών, δικαιούνται να χρησιμοποιούν  το αυτοκίνητο αλλά πρέπει να το αφήνουν έξω από την πόλη Δείτε την τελευταία  απόφαση.

                                                      

          Θα επισκευαστεί ο Αγιος Νικόλαος  του  Ρετέκου στην Κιάφα

 

      Από την 1η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων  εγκρίθηκαν οι εργασίες   επισκευής και συντήρησης του ναού  Αγ. Νικολάου του Ρετέκου, στη θέση Λάγα  στην παλιά πόλη,- στην μεσαιωνική και οχυρωμένη περιοχή Κιάφας - της Ύδρας.

 

    

       Παλιά  ήταν  ενοριακός  ναός. Κτήτορας της εκκλησίας  ήταν ο παπά-Γιάννης Μπισινός και ως χρόνος ανέγερσής της ήταν το 1781, όπως αναφέρει  η μαρμάρινη πλάκα στην Άγια Τράπεζα .

       Επόμενος  ιδιοκτήτης του Αγίου Νικολάου ήταν ο Ρετέκος, γι αυτό και  ονομάσθηκε ο Άγιος Νικόλαος του Ρετέκου. Κατόπιν  ιδιοκτήτης φέρεται  ο ιερέας παπα-Αντώνης Φρουδάκης.

       Στην απογραφή του 1828 είχε 405 ενορίτες και το δελτίο της απογραφής  φέρει  την υπογραφή: Παπα-Κύριλλος  Ιερομόναχος Ζέμερας.  ( Αρχείο Ύδρας, τόμος ΙΔ , του 1828, στη σελίδα 180).

     Σύμφωνα με την έγκριση!  

== Πριν την έναρξη των εργασιών θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας

του ξυλόγλυπτου τέμπλου του ναού.

== Σε σημεία της τοιχοποιίας όπου παρατηρούνται εκτεταμένες αποκολλήσεις του επιχρίσματος, θα γίνουν επισκευές με υλικό της ίδιας σύνθεσης με το αρχικό.

==  Θα απομακρυνθεί   το  σιδερένιο στήριγμα της ΔΕΗ

  Στη   στέγη:

+ Θόλος κυρίως ναού: Θα γίνει καθαρισμός της κεραμοσκεπούς στέγης από τη βλάστηση και αντικατάσταση μόνο των φθαρμένων κεραμιδιών με άλλα παλαιά κεραμίδια βυζαντινού τύπου.

+ Στέγη νάρθηκα: Θα αντικατασταθεί ο φέρων οργανισμός της ξύλινης στέγης με νέο όμοιο με τον παλαιό  και θα τοποθετηθεί νέα ξύλινη οροφή όμοια με την παλαιά. Η επικάλυψη θα γίνει με παλαιά κεραμίδια βυζαντινού τύπου, σε ομοιόμορφη ανάμιξη με τα υπάρχοντα υγιή κεραμίδια.

+ Στέγη πλάγιου κλίτους: Η υπάρχουσα μονόρριχτη ξύλινη στέγη θα αντικατασταθεί

με νέα ακριβώς όμοια με τη παλαιά). Θα επαναχρησιμοποιηθούν και εδώ τα υπάρχοντα κεραμίδια που βρίσκονται σε καλή κατάσταση, ενώ τα συμπληρωματικά που θα απαιτηθούν θα είναι επίσης παλαιά, από παλαιότερες στέγες της περιοχής.  

    Θα γίνει κατασκευή νέων ξύλινων πατωμάτων στο πλάγιο κλίτος και στον νάρθηκα από  σανίδες ιδίου πλάτους όπως οι παλαιές.

    Θα επισκευαστούν  τα φθαρμένα ξύλινα κουφώματα - αντικατάσταση όσων είναι

κατεστραμμένα με νέα ακριβώς όμοια με τα παλαιά.  Οι υφιστάμενες  σιδεριές θα συντηρηθούν και θα επανατοποθετηθούν, ενώ όσες απαιτείται να αντικατασταθούν, θα γίνουν όμοιου τύπου με τις παλαιές.

     Στο κωδωνοστάσιο θα αφαιρεθούν τα τσιμεντοκονιάματα και θα γίνουν αρμολογήματα (από συντηρητές) με συμβατό κονίαμα. Επίσης θα γίνει συντήρηση του

μεταλλικού ελκυστήρα.

     Για τη συντήρηση του ξυλόγλυπτου τέμπλου και των φορητών εικόνων θα πρέπει  να εκπονηθεί σχετική προμελέτη. /5-4-11/

 

    Από τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ

 

22/6/1957   Ναυτικές εορτές εις μνήμην των ναυμάχων της Επανάστασης του 1821 στην Ύδρα παρουσία του Βασιλιά Παύλου και της Βασίλισσας Φρειδερίκης   

31/12/1962  Ύδρα

23/4/1965  Περιφορά του Επιταφίου στην Ύδρα.

23/6/1968   Εκδηλώσεις για την επέτειο θανάτου του Ανδρέα Μιαούλη με την παρουσία του Υπουργού Βιομηχανίας Κωνσταντίνου Κυπραίου στην Ύδρα

20/6/1971  Εορτασμός της συμπλήρωσης 150 ετών από την επανάσταση του 1821 με τα Μιαούλεια στην Ύδρα

 

                  ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ  ΚΕΝΤΡΟ   ΤΟ  ΞΕΡΟΝΗΣΙ    "ΣΑΝ  ΤΖΟΡΤΖΗ"

 

                  

     Σε ενεργειακό  κέντρο - αιολικής  και  φωτοβολταϊκής  ενέργειας -  θα μεταβληθεί  το ξερονήσι  ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΕΛΒΙΝΑ που βρίσκεται  καταμεσίς του Σαρωνικού, γνωστό  ως  Σαν Τζόρτζη, από την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Το νησί  4.000  στρεμμάτων κατείχαν πάντοτε οι  Υδραίοι, τελευταίος  ιδιοκτήτης  από την οικογένεια Κοτρώνη - είναι καταγραμμένο στο Υποθηκοφυλάκειο Υδρας.  Απέχει  12 μίλια  από το Σούνιο, 20  από το Σκύλλαιο  και 18 από τη Ζούρβα.    Δείτε περισσότερα,

                                           

                       ΔΥΟ  ΥΔΡΑΙΟΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ  ΓΙΑ  ΤΗΝ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

 

     Από το 19ο αι. πολλοί Έλληνες έποικοι διέπρεψαν στη δημόσια ζωή των χωρών της Λατινικής Αμερικής, στις οποίες εγκαταστάθηκαν, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση της εθνικής ιστορίας τους. Στην περίπτωση μάλιστα της Αργεντινής αρκετοί Έλληνες συμμετείχαν στους εθνικούς αγώνες για την απελευθέρωση της χώρας από την ισπανική αποικιοκρατία. Μερικοί από αυτούς θυσίασαν και τη ζωή τους ακόμη και σήμερα τιμώνται σαν εθνικοί ήρωες.

    Ο Νικόλαος Γιώργος Κολμανιάτης(Nicolas JORGE) από την Ύδρα πάει στην Αργεντινή όπου κατατάχτηκε στο πολεμικό ναυτικό σαν απλός ναύτης. Το έτος 1814 μάχεται ηρωικά με τον στόλο του στην ναυμαχία του Μαρτίν Γκαρσία. Σε όλη την σταδιοδρομία του έδειξε μεγάλες στρατιωτικές ικανότητες και αυτοθυσία, φτάνοντας στους ανώτερους βαθμούς στης στρατιωτικής ιεραρχίας, πάντοτε επ' ανδραγαθία. Αποστρατεύτηκε το 1860, με το βαθμό του Υποναυάρχου αφού κυβέρνησε με επιτυχία και επιδεικνύοντας ιδιαίτερο ηρωισμό τα πλοία: Σαν Λουίς, το 1817, Χενεράλ Βαλκάρσε το 1826, Λα Εντρεριάνα το 1840, Λα Μολέσκα το1842, 25 δε Μάιο το 1844 και το πολεμικό Τσακαβούκο.

    Το 1935 εκπαιδευτικό πλοίο του πολεμικού ναυτικού της Αργεντινής έφερε στην Ύδρα τιμητική πλάκα του Υδραίου εθνικού ήρωα της Αργεντινής Νικόλαου Γιώργου Κολμανιάτη και την τοποθέτησε στο ηρώο κάτω από τη σχολή Εμποροπλοιάρχων.

    Ο άλλος φημισμένος Υδραίος είναι ο Μιχαήλ Σαμουήλ Σπύρου, που έφτασε στην χώρα το 1810 και πήρε αμέσως μέρος στην οργάνωση των ναυτικών δυνάμεων της επανάστασης, όπως και σε αρκετές ναυτικές επιχειρήσεις. Στην ναυμαχία Αρρόζο δε λα Τσίνα υπηρετούσε στην φελούκα του Καρμέν, όταν βρέθηκε κυκλωμένος από τους Ισπανούς, μπροστά από το νησί Μαρτίν Γαρσία του Ρίο ντε λα Πλάτα. Τότε ο Σπύρου για να μην παραδοθεί, προτίμησε να ανατινάξει το πλοίο του στον αέρα μαζί με όλο του το πλήρωμα, βρίσκοντας ηρωικό θάνατο. Οι παραπάνω Υδραίοι ναυτικοί, με την τόλμη και γενναιότητα τους, έχουν κερδίσει μια μόνιμη θέση στην ιστορία της Αργεντινής.

    Στις 30 Αυγούστου του 1937, η πολεμική σχολή του Ναυτικού της Αργεντινής πήρε το όνομα του Nicolas JORGE, ενώ μια πολεμική φρεγάτα πήρε το όνομα του Σπύρου (ARA ESPIRO).

 

 

 Μπάμπης   Μωρές  και  "Λαγουδέρα ",  Υδρα.!....

 

   ΟΙ  ΠΡΩΤΟΙ ΥΔΡΑΙΟΙ   ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

 

  ΣΥΝΤΟΜΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ

      

     Ένα από τα σπουδαιότερα τουριστικά θέρετρα της Ελλάδας  είναι η κοσμοπολίτικη Ύδρα, με την ιδιότυπη αρχιτεκτονική, τα όμορφα πλακόστρωτα δρομάκια, τις δαντελωτές παραλίες και την πλούσια ιστορική, ναυτική  και πολιτιστική παράδοση. Αυτοκίνητα δεν κυκλοφορούν και για τις μετακινήσεις σας μπορείτε να επιλέξετε τα γνωστά γαϊδουράκια. Το γραφικό λιμάνι της Ύδρας με τις πολεμίστρες και τα κανόνια κατακλύζεται καθημερινά από μικρά και μεγάλα κότερα, ψαροκάικα και κρουαζιερόπλοια απ' όλον τον κόσμο. Τα πέτρινα αρχοντικά των αγωνιστών της Επανάστασης, του Μιαούλη, του Βούλγαρη, του Κουντουριώτη, του Κριεζή, το αξιόλογο ιστορικό αρχείο-μουσείο αποτελούν μερικά μόνο από τα αξιοθέατα του νησιού. Μια επίσκεψη  στο ιστορικό αρχείο-μουσείο Ύδρας  αξίζει τον κόπο.

 Εχει  6 μοναστήρια  και 300 εκκλησίες.

    Λίγο πιο έξω από την  Υδρα, δυτικά, βρίσκεται  το νησάκι Δοκός  όπου είναι εγκατεστημένος ο φάρος. Κατασκευάστηκε το 1923. Το ύψος του πύργου του είναι 9 μέτρα και το εστιακό του ύψος είναι 23 μέτρα.

    Όλη η περιοχή των ακτών και των κοντινών νησιών ήταν πυκνοκατοικημένη κατά την πρώιμη εποχή του χαλκού (3η χιλιετία π.Χ.) και στο Δοκό υπήρχαν οικισμοί και τάφοι σε εκείνη την περίοδο. 

    Η περιοχή ερευνήθηκε από το Ινστιτούτο Εναλίων Αρχαιολογικών Ερευνών (1989-1992) και στο νησάκι Δοκός μπροστά στον φάρο βρέθηκε το αρχαιότερο μέχρι στιγμής γνωστό ναυάγιο στο Αιγαίο. H υποβρύχια ανασκαφική έρευνα έφερε στο φως δύο λίθινες άγκυρες, μεγάλες ποσότητες κεραμικής και πλήθος λίθινων εργαλείων, σύμφωνα με τα οποία το ναυάγιο χρονολογείται στην ύστερη Πρωτοελλαδική ΙΙ περίοδο (2450/2350-2200/2150). Ίχνη από το ίδιο το πλοίο δε διασώθηκαν.

 

   ΙΣΤΟΡΙΚΑ   ΠΡΟΣΩΠΑ  ΤΗΣ  ΠΕΡΙΟΧΗΣ

   Η  ΔΟΚΟΣ  ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ  ΤΗΣ

  Η   ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ   ΤΗΣ   ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΜΟΝΗ  ΓΕΝΕΣΙΟΥ ΘΕΟΤΟΚΟΥ  ΖΟΥΡΒΑΣ  ΥΔΡΑΣ

   ΙΕΡΗ ΜΟΝΗ ΑΓΙΩΝ  ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ  ΕΡΜΙΟΝΗΣ

  ΚΕΝΤΡΙΚΗ   ΣΕΛΙΔΑ

Αρχή σελίδας